Steunpunt Jeugdhulp

Nieuwsflash Binc maart 2011

nog niet geregistreerd? - wachtwoord vergeten?

Zoeken | sitemap

Nieuwsbrief | schrijf uit

Lees alles over het
nieuwe registratiesysteem
 

Registreer in BINC

Registreer in Binc-HCA

Nieuwe release

We staan niet stil. Wat had u gedacht.
Eind maart zal alweer een nieuwe versie van Binc online worden gezet. We sommen hier even de belangrijkste wijzigingen op:

  • In sommige dossiers zit een vervelende ‘bug’. Interventiesystemen worden gekopieerd bij het bewaren van het dossier. Momenteel bestrijden we deze bug (en andere) volop met het elektronische equivalent van Rentokil. Bovendien zal het in de nieuwe Binc mogelijk zijn om interventiesystemen te verwijderen.
  • Dossiers die per vergissing werden afgesloten (ja, ja het is al gebeurd) zullen opnieuw ‘open’ kunnen gezet worden.
  • Het eerste deel van de werkvormspecifieke module HCA is klaar. De HCA diensten kregen reeds een uitnodiging voor de opleidingen.

Naar aanleiding van elke nieuwe release wordt ook de handleiding aangepast. Je vindt de meest recente handleiding en de aanvullingen steeds op onze website (klik hier).

Kortdurende thuisbegeleiding

Vele thuisbegeleidingsdiensten vragen terecht naar een verschillende registratie voor reguliere thuisbegeleiding en IKT. Aangezien IKT nog geen aparte werkvorm is (administratief), kan je dit ook niet aanduiden in Binc. Een eenvoudige manier om voor beide ‘werkvormen’ cijfers te genereren is het werken met afdelingen. Op deze manier kan je dossiers toewijzen aan een bepaalde werkvorm en via rapporten op afdelingsniveau aparte cijfertabellen opvragen.

Fusies

Een aantal voorzieningen fusioneerde eind vorig jaar. Voor hen zetten we nog even de afspraken op een rijtje:

  • om lopende dossiers (toegewezen voor de fusie) te kunnen registreren in Binc, is het nodig ook de ‘oude’ voorzieningen aan te maken in het gebruikersbeheer. Op deze manier kunnen alle dossiers gelinkt worden aan DoMinO.
  • eenmaal de binc dossiers zijn aangemaakt, kunnen we deze ‘verplaatsen’ naar de ‘nieuwe’ voorziening.
  • tegen 1 april zouden alle dossiers moeten aangemaakt zijn.
  • voorzieningen die zijn overgeschakeld naar MFC, kunnen dezelfde procedure volgen als ze lopende dossiers (van voor 1 oktober 2010) willen overzetten naar MFC.

Met vragen kan u steeds terecht bij de helpdesk van Binc.

BergOp

Voorzieningen die gebruik wensen te maken van de vragenlijsten uit BergOp moeten eerst door ons worden aangemaakt als gebruiker. Daarvoor hebben we volgende gegevens nodig: naam van de vzw, de verschillende werkvormen die wensen te werken met BergOp, naam van de voorzieningen, per voorziening maximum twee personen (naam en e-mail) die kunnen inloggen. Je vindt alle info ook op onze website.

Veel gestelde vragen

Bij deze nogmaals de warme oproep om geregeld de FAQ pagina te bezoeken. Je vindt ze hier.


Wederik De Meersman
Lieve Balcaen
Lydwine Huizinga


Druk deze pagina af
Verstuur deze pagina